onsdag 18. mars 2009

Portrett

Bilde 10/10. Dette er enda et portett av en klassevenninne. Dette ble tatt i klasserommet der det var en hvit bakgrunn og benyttet dagslyset som kom gjennom vinduet. Lyset kommer fra venstre siden som gjør at det kommer mørkere partier på høyre siden. Det er store konstraster i dette bilde og jeg har redigert fargekontrastene ved å gjøre bildet litt brunt. Jeg har også benyttet curves for å gjøre kontrastene enda mer dramatiske. Jeg har også jobbet med burn-tool for å framheve øyenbryn og sminke. Bildet er tatt med et speilreflekskamera og lukkertiden er 1/25 og blenderåpningen er 5. Komposisjonen i dette bildet heller litt mot venstre. Dette skaper bevegelse og et kult uttrykk. Håret tar mye av oppmersomheten for du kan se at det er i bevegelse, dette bidrar til at bildet blir livlig. Jeg synes ikke at jeg kunne gjort noe annerledes, dette eg jo selvsagt fordi jeg har jobbet med det i photoshop helt til jeg fikk et resultat jeg var fornøyd med. Jeg har lært å utforske å bruke nye redskaper i photoshop.

Ingen kommentarer: