onsdag 18. mars 2009

Vår

Bilde 2/10. Her ville jeg også få et fint bilde at vår. Dette er av blåveiser som er full blomst. Bildet er tatt med et canon kompaktkamera med en lukkertid på 1/40 og en blenderåpning på 2,8. Dette er et rolig og harmonisk bilde. Det er en veldig fin balanse når vi ser de tre blomstene i en rolig kurve. Lyset er rolig og det er skygger som skaper rom og dybde. Bildet er tatt på en solrik vårdag. Jeg har åpnet bildet i photoshop og lagt to lag av samme bilde oppå hverandre, deretter har jeg gjort det ene bildet svart/hvitt og visket ut de blostene jeg ville ha farge på. Så har jeg brukt blur-redskapet til å gjøre blomsten i høyre hjørnet mindre framtrendene siden den også var i fokus.Komposisjonen er ganske midtstilt. Jeg har lært og jobbe i photoshop på en ny og spennende måte. Jeg har også lært å se hva som er viktig og mindre viktig å ha med i et bilde.

Ingen kommentarer: