onsdag 18. mars 2009

Manipulert bilde

Bilde 4/10. Ideen var egentlig bare å få tatt et spennende bilde av vann. Siden tok jeg å manipulerte det. Jeg har brukt et canon kompaktkamera og lukkertiden er 1/60 og blendertiden er på 5,6. Dette er bilde av en vannflaske der vannet har begynt å samle seg bobbler på sidene. Jeg synes ikke at det er noe komposisjon i bildet, men alt liksom "flyter" i bildet. Jeg har brukt fargekontarster til å lage de dype mørke fargene til de lyse nederst i bildet. Jeg har også brukt et filter som heter "difuse glow". Det er organiske former vi ser og bildet er harmonisk. Bildet er tatt innendørs noe som gjore det i utgangspunktet litt ørkt, men dette forsvant da jeg redigerte fargene. Jeg har beskjært bilde, noe som gjorde at jeg utela unødige detaljer og at det ble litt mer fokusert. Jeg har lært å se hvilke utsnitt som egner seg best.

Ingen kommentarer: