onsdag 18. mars 2009

Vann

Bilde 5/10. Her var ideen å ta en spennende bilde av vann. I utgangspunktet skulle jeg ta av en liten foss, men i og med at jeg bare har kompaktkamera var det vanskelig å fryst fossen slik jeg ville. Dermed tok jeg bilde av vannet som bruste ned fra fossen. Her var det både bobbler og bølger. Du kan se blander og greiner i bunn, noe som jeg synes gjorde bildet veldig naturlig og spennende. Jeg har beskjært bilde slik at jeg fikk disse tre boblene på en slags rekke, som skapte bevegelse. Jeg har redigert bildet ved å bruke kontraster og gjøre de skarpere og så har jeg redigert på fargen, som gjorde det mer kjølig. Formene i bildet er organiske. Jeg har tatt bildet i dagslys og dette lyset kommer ovenfra. Lyset blir reflektert i boblene. Siden jeg har beskjært det og gjort det beste utav bildet, synes jeg ikke jeg kunne gjort noe annerledes. Jeg har lært at det finnes mange spennende motiv ute i naturen, en må bare bruke "det kreative" øyet. Dette er det bildet jeg ønsker skal bli en vurdering i seg selv. Jeg synes dette fordi jeg mener selv at bilde er orginal og er veldig interessant. De tre boblene som danner en linje skaper bevegelse i bilde. Dette er jeg veldig fornøyd med.

Ingen kommentarer: