onsdag 18. mars 2009

Vann

Bilde 6/10. Her skulle jeg eksperimentere med lukker og blender. Selv om vi var en gruppe, var det jeg som tok dette bilde. Bildet er tatt med speilreflekskamera og lukkertiden er på 0,60 mens blenderåpningen er 20. Bildet er tatt i vasken på skolen, der vi holdt en vannskål der vannet rant først oppi den og deretter ned i vasken. Da ble det regndråper som glitret veldig fint. Vi brukte ikke blitz, kun lys fra taket og en ekstra lampe som vi holdt nær vasken. Jeg syns heller ikke det er komposisjon i dette bildet siden regndråpene er spredt rundt om i bildet. Dette har jeg ikke redigert, men jeg har beskjært vekk unødige detaljer som virket forstyrrende i bildet. Vi ser med en gang på de glitrende dråpene. Jeg kunne kanskje eksperimentert med å prøve ut forskjellige farger, men jeg synes igrunnen at fargene og bildet var fint slik det var. Jeg har lært at en kan ta kjempespennende bilder når en har speilreflekskamera.

Ingen kommentarer: