onsdag 18. mars 2009

Vår

Bilde 1/10. Ideen bak bildet var å et uttrykk av vår. For meg er gåsunger et typisk vårtegn så jeg synes dette var et veldig passende motiv til temaet. Fokuset er på gåsungene, mens greinene og to av gåsungene er utydelige. Bildet er tatt med et Canon kompaktkamera og lukkertiden er 1/80 og blenderen er 2,8.Linjene i bildet skaper bevegelse og jeg synes at bildet ble bedre når det ikke var midtstilt, på den måten ble det mer uttrykksfullt. Fargene i bildet er varme og lyset kommer forfra som setter gåsungene i fokus. Bildet er harmonisk og linjene som peker i motsatt retning av hverandre skaper et spennende balanse. Jeg har redigert bildet ved å stille på fargekontrastene og framheve de tydelige gåsungene ved å bruke dodge-tool. Jeg har lært litt om hvordan et bilde kan bli mer uttrykksfullt og spennende ved å prøve ut forskjellige funksjoner og deretter å bestemme meg for hva som gir best resultat. Gjerne "bøye" litt på fotoreglene.

Ingen kommentarer: