onsdag 18. mars 2009

Manipulert bilde

Bilde 3/10. Her har jeg manipulert et bilde av søsteren min sitt øye. Jeg har tatt det med canon kpmaktkamera og lukkertiden var 1/60 og blenderåpningen er på 5,6. Det jeg synes er spennende med bildet er rødfargen rundt øynene blir gjenntatt i de røde blodårene. Egentlig er dette bildet merkelig, men etter å ha betraktet det nøye synes jeg at det igrunnen er ganske tøft. Fokuset er på de røde blodårene og ikke på pupillen eller regnbuehinnen, noe som er veldig vanlig når en skal ta bilde av et øye. Lyset kommer forfra og skaper derfor skygger på siden av øynene og bak øyenvippene. Lyset blir reflektert i øye. Komposisjonen er midtstilt, men har mer vekt på høyresiden. Jeg har lært at utradisjonelle bilder kan bli like bra som de tradisjonelle.

Ingen kommentarer: