onsdag 18. mars 2009

Romskapende virkemiddel og vår

Bilde 9/10. Her ville jeg ta bilde av de nydelige snøklokkene. Dette er et veldig fint bilde av både våren og samtidig romskapende virkemildler fordi en kan se at blomstene strekker seg innover i bildet. Det er også skrålinjer i bildet, noe som gjør at komposisjonen blir skråstilt.
Jeg har brukt et canon kompaktkamera og lukkertiden er på 1/400 og blenderåpningen er på 2,8. Bildet er luftig selv om det er mange momenter i bildet. Lyset kommer fra venstre og skaper dybde og bevegelse i bildet. Dette bildet er hverken redigert eller beskjært. Grunnen til dette er fordi jeg synes at bildet var uttrykksfullt i seg selv og jeg ville at det skulle være enkelt. Bildet er skarpt i forgrunnen, men uttydelig i bakgrunnen. Som sagt er jeg fornøyd med bildet og ville ikke gjort noe anderledes. Jeg har lært hvordan man kan skape enkle og rene uttrykk med mange ting i bildet som ofte fort kan bli rotete.

Ingen kommentarer: