onsdag 18. mars 2009

Romskapende virkemiddel

Bilde 8/10. Her ville jeg ta et bilde av en edderkopp som hadde spunnet nett i tørkestativet vårt. Bildet er rolig og stemmingsfullt. Dette bildet har jeg ikke redigert, men jeg har beskjært det slik at edderkoppen kom litt mer i interessepunktet. Komposisjonen er stilt litt til venstre slik at edderkoppen er tilnærmet til å ligge i det gyldne snitt. Jeg har brukt et canon kompaktkamera der lukkertiden er 1/320 og blenderåpningen er 5,6. Bildet er tatt på en fin høstdag og vi kan se den blåe himmelen i bakgrunnen, men selve motivet befinner seg i skyggen. Dette skaper kontraster. Jeg synes at dette bildet er spennende slik det er, men gjerne jeg kunne redigert det litt og fått fram klarere kontraster. Jeg har små gjenstander som insekter, kan skape spennende uttrykk.

Ingen kommentarer: