onsdag 18. mars 2009

Portrett

Bilde 7/10. Her ser vi en klassevennine som poserer foran kamera. Bildet er tatt me speilreflekskamera. Lukkertiden er 1/60 og blenderåpningen er 8. Interessepunktet er øynene hennes som jeg har gjort litt blåaktige mens resten har jeg gjort svart hvit og mattet ut huden med dodge-tool. Jeg har også jobbet med å få fram kontraster i ansiktet og lagt mer smike rundt øyne og øyenbryn. Bildet er midtstilt men interessepunkt i midten av bilde. Bildet ble tatt i studio hvor det ble brukt lys bakgrunn. Det er også blitt benyttet softbok for å matte lyset og paraply for å reflektere lyset slik at det ikke ble skygger i bakgrunnen. Dette bildet kunne bli brukt i en reklame synes jeg. Jeg har beskjært bildet så jeg har prøv forskjellige utklipp, men jeg synes at dette ble det beste resultatet. Jeg har lært hvordan man retusjerer bilder og hvor lett det er å lage et "modellbilde".

Ingen kommentarer: