søndag 24. mai 2009

Selvalgt tema- vann

Her ville jeg få et fint bilde av ringene i vannet. Det jeg gjorde var at 
"hjelperen"  jeg hadde med meg, tok en gren og dyppet den ned i vannet. Deretter holdt grenen forsiktig over vannet slik at det dryppet dråper ned i vannet og som lagte ringene. Dette fanget jeg ved hjelp av et speilreflekskamera. Lukkertiden er på 1/60 og blenderåpningen er 5.6. Bildet er tatt i et vann som er litt grumset og har en litt grønnlig farge. Jeg redigerte bildet i Iphoto, hvor jeg redigerte kontrastene mellom skygge og lys. Jeg tok også å forsterket konturene slik at ringene ble enda klarere. Deretter åpnet jeg bildet i Photoshop og stilte på fargene på
 "colour balance" og gjorde slik at bildet ble lilla, som er min yndlingsfarge. Bildet til høyre er orginal bildet. Dette er ikke like spennende som den redigerte versjonen av det.

Ingen kommentarer: