onsdag 7. januar 2009

Frosthjerte


Bilde 1/10. Ideen var å ta bilde av frostkornene på et bord. For å skape et mer spennende bilde tegnet jeg et hjerte. Jeg har brukt et canon kompaktkamera. Komposisjonen er midtsentrert, men siden hjertet er litt skjevt, skapes det skrålinjer og balanse. Lyset kommer fra venstre side som skaper skygge og kontraster mellom det lyse og det mørke. Frostkornene og den "glatte" kanten på hjertet skaper kontraster mellom de to forskjellige konturene i bildet. Jeg kunne prøvd å ta bildet i andre vinkler, noe som jeg gjorde, men synes at dette ble det beste resultatet, og få lyset fra andre retninger. Jeg har lært at hvis du lager et motiv i naturlige omstendigheter, kan bildet få et spennende uttrykk.

1 kommentar:

Elliott sa...

Njååå... Så søtt. Du flyller godt ut bildet på en harmonisk måte og det at hjertet ikke står rett var veldig bra det og.